תדירות אכילה בהריון
מקור pxiabay

סדר היום המודרני הוא עמוס, לחוץ ומהיר בצורה מטורפת, דבר שמשפיע מאד על צורת האכילה שלנו. מי שנמצאת בלחץ גדול בעבודה ויש לה עוד המון עיסוקים וסידורים על הראש לא שמה לב לזמני הארוחות והרבה פעמים יכולה ממש לשכוח לאכול. התוצאה של המצב הזה יכולה להיות שעות ארוכות ללא אוכל ואז, בסוף היום, התנפלות גדולה על המקרר וארוחות שנמשכות לתוך הלילה. וברור שכאשר אנו רעבות, מי יכול לשים לב להרכב מאוזן של ארוחה, לאכילה שקולה ומאוזנת ולתזונה בריאה?

אכילה בצורה מסודרת מאפשרת אספקה תקינה וקצובה של "דלק" במהלך כל היום ויכולה לעזור לתפקוד התקין של המון מערכות בגוף.

קודם כל, מערכת העיכול – במיוחד בהריון כאשר מופיעות צרות כמו עצירות, גזים וצרבות. כאשר אוכלים הרבה ארוחות קטנות למשך כל היום, המערכת מתחילה "להסתדר" ולהתאזן, יש פחות צרבות ותדירות היציאות משתפרת.

לא פחות חשוב – אספקת הקלוריות ושריפתן ע"י הגוף מתבצעת בצורה טובה הרבה יותר כאשר הקלוריות מתחלקות באופן (פחות או יותר) שווה לאורך כל היום. תפריט המחולק לחמש-שש ארוחות קטנות ביום יכול לעזור בעלייה מתונה במשקל בזמן ההריון ולאזן גם את רמות הסוכר בדם.

ודבר נוסף – אם דואגים לאכול כל 3-4 שעות אפשר למנוע את ההתפתחות של תחושת הרעב ולהקטין את התאווה למתוק, שאצל כמה מאיתנו מתגברת מאד בזמן ההריון…

לסיכום, דאגו לאכול ארוחות מסודרות, בוקר צהרים וערב, וביניהן ארוחות ביניים קטנות, אפילו פרי או חטיף, העיקר שלא ייפתחו רווחים גדולים בין ארוחה לארוחה. כאשר מקפידים על צורת אכילה כזו היא הופכת בסופו של דבר להרגל ויכולה לעזור לנו גם בהמשך (למשל בירידה מהירה יותר במשקל לאחר הלידה!).

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here