על גזים ונפיחות בבטן
קרדיט pixabay

אצל 10%-30% מהאוכלוסייה גזים ונפיחות בטנית הם תופעה נפוצה. במקרה הזה צרת רבים היא ממש לא חצי נחמה וגם לא עשירית נחמה, ולכן כדאי להבין איך למנוע נפיחות בבטן. הסיבה יכולה להיות תקלה בעיכול או מחלה כגון דלקת במעי או מעי רגיז. בהתאם השלב הראשון הוא ניסיון להסדיר את העיכול, ואם הנפיחות והגזים נמשכים יש לפנות לרופא.

האם יש צורך להסיר מהתפריט מאכלים שיוצרים גזים ונפיחות?

לכל אדם עשויות להיות רגישויות תזונתיות שונות, כלומר מאכלים שהגוף שלו לא מסוגל לעכל ולכן הם גורמים לנפיחות ולגזים. ביניהן:

* רגישות ללקטוז – דו סוכר שמהווה חלק בלתי נפרד מכל מוצרי החלב לסוגיהם השונים. אם אחרי צריכת מוצרים אלה האדם מרגיש נפיחות בטנית, ההמלצה היא להפחית ואפילו להסיר את החלב ומוצריו לגמרי מהתפריט.

* רגישות לגלוטן – חלבון שמהווה חלק בלתי נפרד ממאכלים שיש בהם קמח מחיטה. כמו עם הלקטוז, אם מזהים קשר בין מאכל עם גלוטן לבין נפיחות וגזים, הפתרון הוא פשוט להוציא אותו מהתפריט.

* משקאות מוגזים – במקרה של גזים ו/או נפיחות כדאי לשתות רק מים או חליטות צמחים.

איך להסדיר את העיכול?

מאכלים נוספים שמזוהים עם גזים ונפיחות בבטן הם קטניות וגם ירקות מסוימים כגון כרובית, כרוב, ברוקולי, כרישה וקולרבי. על-מנת שלא לוותר על מאכלים אלה, שיש להם ערכים תזונתיים חיוביים חשובים מאוד, כדאי להעשיר את אוכלוסיית החיידקים הידידותיים במעיים – חיידקים שלוקחים חלק בפירוק יעיל של תוצרי המזון. דרך אחת לעשות זאת היא באמצעות מאכלים פרוביוטיים ודרך שנייה היא תוסף פרוביוטיקה. אם בחרתם בתוסף, חשוב לוודא שהוא מבטיח מקסימום ספיגה של כמות גדולה של חיידקים טובים מסוגים שונים.

כנסו לקרוא על פרוקביוטיקה בהריון

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here