נשירת שיער בזמן הריון – למה השיער שלך נושר?
מקור pixabay

השינויים ההורמונאליים שמתרחשים במהלך הריון משפיעים על הגוף כולו. לכן לא תמוה כי גם מראה העור, השיער והציפורניים שלנו משתנה, אך בדרכים אחרות אצל כל אישה.

ישנן נשים שמראן משתפר בזמן ההריון וישנן נשים שאצלן העור, השיער והציפורניים נעשים חלשים ודהויים יותר. נשירת שיער תמיד מקושרת לרמות גבוהות של חרדה, אך בהריון תהליך זה עשוי להיות נורמאלי ולכן מיותר לדאוג ללא סיבה. ככלל, אובדן שיער נפוץ במיוחד בחודשים שלאחר לידה.

סיבות לנשירת שיער בהריון

אובדן שיער במהלך ההריון ולאחריו עשוי לנבוע משינויים הורמונאליים, רובם נגרמים בגלל פעילות יתר או תת פעילות של בלוטת התריס. אם אכן אובחנת כבעלת בעיה בבלוטת התריס, טיפול תרופתי נקודתי עשוי לסייע גם לבעיית נשירת שיער. רוב השינויים ההורמונאליים האחרים הם טבעיים וצפויים מראש, וגם ייפתרו במהרה לאחר תקופת ההריון, כשהגוף יחזור לאיזון, והמחזוריות הרגילה של צמיחת ונשירת השיער תחזור.

סיבות נוספות עשויות להיות חסכים בויטמינים ומינרלים. לעתים בהריון מכיוון שהעובר נוטל את כל "החומרים הטובים" והמזינים בגוף, נוצרים חסכים בגוף האישה. לכן רצוי לבדוק אם זו הסיבה, ולשקול לקחת ויטמינים המיועדים לנשים בהריון, המכילים בתוכם את כמות הויטמינים והמינרלים הרצויה, לצד התייעצות עם תזונאית המתמחית בתזונה בתקופת ההריון.

כיצד ניתן למנוע את נשירת השיער?

ראשית, יש לשלול את הסברה שאובדן השיער נגרם בגלל בעיות בבלוטת התריס או בגלל חסך בויטמינים. זאת ניתן לפתור באמצעות ביקור אצל הרופא, וקבלת הפניה לביצוע בדיקות דם. כך או כך, תזונה נכונה חשובה במיוחד בזמן ההריון. אכלי כמויות נכבדות של ירקות ופירות, אשר הפלבנואידים שהם מכילים עשויים לסייע לצמיחת השיער ולחיזוק השורשים. רצוי גם להשאיר את השיער רפוי, ולא משוך בחוזקה על גבי הקרקפת, מה שעלול להחליש את שורשי השערה. עדינותו של השיער דורשת גם הימנעות מ"פנים" אגרסיביים מדי – אם את חייבת לייבש את שיערך באמצעות מייבש שיער, רצוי שהוא יהיה על חום נמוך יחסית, ולא קרוב מדי לקרקפת ולשורשי השיער.

מתי מצופה נשירת השיער להסתיים?

זיכרי כי אם את סובלת מתופעות של נשירת שיער במהלך ההריון, השיער יחזור לסדרו כאשר השינויים ההורמונאליים שוככים. תהליך זה עשוי להימשך עד כמה חודשים לאחר הלידה, ואף להחריף מעט בכמה החודשים הראשונים. עם זאת, אין סיבה לדאגה – השיער יחזור לכמות ונפח נורמאלי, זה פשוט ייקח מעט זמן. בתקופה זו הקפידי להעניק לגופך את כל מה שהוא זקוק לו, על מנת לחזקו ולסייע לו בתהליך השיקום. נשים מניקות צריכות להקפיד על כך עוד יותר, משום שגם בהנקה ישנם ויטמינים ומינרלים משמעותיים שעוברים דרך חלב האם, וגוף האישה עלול שוב להיוותר בחסך.

לכן גם בהנקה צריך "לאכול בשביל שניים": לא מבחינת הכמות, אלא מבחינת האיכות, ולהקפיד על צריכה של כל אבות המזון כדי לשמור על בריאות התינוק והאם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here